Waarom een LinkedIn bedrijfspagina als ondernemer?

Ik krijg nog vaak te horen: “Het heeft toch helemaal geen zin om als ondernemer een LinkedIn bedrijfspagina te hebben?”

Nou, daar ben ik het niet mee eens. Ook als je ‘maar alleen’ bent als ondernemer kan dit erg nuttig zijn. Lees hieronder mijn redenen waarom.

Redenen om een LinkedIn bedrijfspagina te hebben

  • Je bedrijfspagina is zichtbaar op je LinkedIn profiel als je deze koppelt, wat er meteen een stuk professioneler uitziet. Heb je geen pagina, dan zie je een grijs (nietszeggend) vlak.

  • Je hebt een extra kanaal voor je branding en promotie waar je bijvoorbeeld specifieke vakkennis kunt delen. Op je privé profiel kun je dan meer persoonlijke updates plaatsen als je graag onderscheid tussen deze twee wilt hebben.
  • LinkedIn wordt hoog geïndexeerd door Google. Op de bedrijfspagina kun je veel informatie over je bedrijf kwijt, waardoor je beter zichtbaar wordt in de zoekmachines.
  • Je kunt ook een call-to-action button (actieknop) toevoegen aan je pagina waarmee bezoekers meteen naar je website kunnen gaan, contact kunnen opnemen of zich kunnen aanmelden voor iets.
  • Organiseer je evenementen? Dan heb je via dit LinkedIn kanaal een extra mogelijkheid om deze te promoten.
  • Ga je uitbreiden? Je kunt op de LinkedIn bedrijfspagina ook vacatures plaatsen en deze extra onder de aandacht brengen door ze te promoten. Op deze manier komen ze bij je doelgroep in de tijdlijn voorbij.
  • Je kunt ook gevonden worden via je bedrijfspagina. Als je pagina gekoppeld is aan je LinkedIn profiel, dan kom je als medewerker op de company page te staan waarmee bezoekers kunnen doorklikken naar jouw profiel.
Heeft u gevonden via bedrijfspagina op LinkedIn

Interessante volgers op LinkedIn?

Je kunt (eindelijk) weer zien wie je volgers zijn op de LinkedIn bedrijfspagina. Neem deze lijst met volgers dan ook zeker geregeld even door, want wellicht ziet er iemand tussen die interessant voor je kan zijn maar waar je nog geen connectie mee hebt via je privé profiel.

Mocht dit een mogelijke lead of interessante prospect zijn, dan kun je natuurlijk altijd een LinkedIn uitnodiging sturen met een bericht erbij dat je had gezien dat hij/zij je pagina volgt. Diegene doet dat immers niet zomaar. Je volgers staan in recente volgorde dus je kunt gemakkelijk zien wie erbij zijn gekomen.

Nog meer handige LinkedIn tips

Wil je meer volgers op je bedrijfspagina op LinkedIn? Bekijk dan deze tips hoe je jouw LinkedIn bedrijfspagina kunt promoten.

Wil je met je persoonlijke LinkedIn profiel een bericht vanaf de bedrijfspagina delen? Lees hier hoe je dat doet.