Mogelijkheden Facebook berichten

Beheer je een Facebookpagina, dan weet je natuurlijk dat je naast tekstberichten (alleen tekst is natuurlijk wel een beetje saai) ook foto’s en video’s kunt plaatsen.

Maar wist je dat er nog meer mogelijkheden zijn? Hieronder een overzicht van andere leuke opties voor Facebook berichten.

Live video

Zo kun je een live video uitzenden, bijvoorbeeld tijdens een evenement of de onthulling of lancering van een nieuw product of dienst. Volgers kunnen tijdens het uitzenden van deze video ook meteen reageren.

Evenement aanmaken

Organiseer je een evenement? Maak dit dan ook via Facebook kenbaar door het aanmaken van een evenement op je pagina. Mensen kunnen aangeven of ze naar dit evenement toegaan / geïnteresseerd zijn en je kunt ook zelf Facebookvrienden uitnodigen. Daarnaast krijgen vrienden van degenen die zich ‘aanmelden’ ook te zien wie er naar dat evenement toegaan zodat jouw evenement een nog groter bereik krijgt.

Aanbieding / kortingsactie

Je kunt een aanbieding of kortingsactie maken en hier zijn verschillende mogelijkheden voor. Geef je zoveel procent korting, een bepaald kortingsbedrag of bied je tijdelijk gratis verzending aan.

Vacature plaatsen

Een vacature kun je niet genoeg onder de aandacht brengen. Plaats deze daarom ook op je Facebookpagina. Niet als een gewoon bericht maar via de knop vacature. Volgers van jouw pagina krijgen dan een melding als er een vacature is geplaatst waardoor deze nog beter opvalt.

Poll

Mensen vinden het altijd leuk om te stemmen en daarom werkt een poll goed. Je kunt 2 stemopties toevoegen + een afbeelding of gifje.

Een Facebookpoll is ook een laagdrempelige manier om erachter te komen wat je volgers van iets vinden of waar ze in geïnteresseerd zijn. Maak bijvoorbeeld een poll aan om te onderzoeken in welk (nieuw) product of dienst ze het meest geïnteresseerd zijn en laat je volgers ook weten dat met de uitslag echt iets gedaan wordt.

Uitproberen

Probeer eens verschillende opties uit om te kijken hoe deze Facebookberichten het doen. Dit zie je natuurlijk aan het aantal likes, reacties en deelacties maar kijk ook eens naar het bereik van de berichten.