Zorg voor sociaal bewijs

Is er over jou of jouw bedrijf sociaal bewijs te vinden? Of zeg je nu: “Uhm, wat is dat?”
Maar iedereen zoekt naar sociaal bewijs, jij ook!

Wat is sociaal bewijs?

Sociaal bewijs Flex Online MarketingWe vertrouwen op aanbevelingen van anderen. Wat anderen over jou zeggen, heeft veel meer waarde dan wanneer je het zelf zegt. Ik weet zeker dat je zelf ook geregeld op zoek gaat naar sociaal bewijs: denk aan het opzoeken van reviews van restaurants, hotels, films, een bepaald product of een bedrijf. Je keuze zal je grotendeels baseren op wat anderen erover zeggen.

Zorg dus dat er (online) positief gepraat wordt over jou of over jouw bedrijf en wees online zichtbaar want mensen/klanten gaan op zoek naar sociaal bewijs.

Vormen van sociaal bewijs 

Er zijn verschillende vormen van sociaal bewijs, zoals:

  • Aanbevelingen of reviews van bezoekers / klanten / werkgevers
  • Portfolio
  • Keurmerken
  • Prijzen of nominaties
  • Samenwerkingspartners / verbanden
  • Publicaties in offline en online media

Wees actief met het verzamelen en monitoren van sociaal bewijs en deel dit gerust op je online kanalen. Wees niet te bescheiden hierin want sociaal bewijs kan ontzettend krachtig zijn. Dus is iemand heel tevreden over jou of jouw dienstverlening, vraag dan eens of ze dat op social media willen vermelden of dat ze een aanbeveling over je willen schrijven op LinkedIn.

Voorbeelden sociaal bewijs

Hieronder wat voorbeelden van sociaal bewijs.

Aanbevelingen LinkedIn Birgit van der Vleuten Flex Online Marketing

Keurmerk Tripadvisor 2018 Flex Online Marketing

LinkedIn reactie Jan de Jongh

Webshop keurmerken Flex Online Marketing

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.